beats by dre cheap

MIRUH RAMAZANA (9)


MUKABELA I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 9. džuz
 

 Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda, iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu. 
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a završavamo hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
 Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo' vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa nama nešto u redu nije.
9. džuz
 U ovom džuzu saznajemo da je Šuajbov, a.s.,  narod varao prilikom vaganja pa ga je Allah kaznio. Nažalost, njihove osobine imaju i danšnji muslimani. Kada dođemo sa pijace i provjerimo kod kuće na svojoj vagi, vidimo da je druga težina. Varanje na vagi je simbol svakog drugog varanja: u trgovini, ali i u drugim oblastima. Čovjek plati uslugu od majstora muslimana, on odugovlači s vremenom kako bi duže trajao popravak što iziskuje veću dnevnicu. Sve je ovo varanje i najgore je što dolazi od muslimana.
 U nastavku džuza čitamo o Muasu, a.s., koji je došao opominjati faraona. Ovdje treba obratiti pažnju na sve kazne koje je Allah slao nevjernicima, ali posebno na posljednju najžešću kaznu, potapanjem. Allah najbolje zna zašto je potopio faraonov narod, ali ne zaboravimo da potop, poplava dolazi onda kada se želi uništiti potpuno, bez ostataka jedan narod ili neka pojava. Sjetimo se da je vodom potpuno zbrisao s  lica zemlje Nuhov, a.s. narod, a mogao je poslati smrt ili bolest svima. Voda je simbol čišćenja, u ovom slučaju čišćenja i svega ono s čim su dolazili nevjernici u kontakt. Također, interesantno je da Allah može kažnjavati vatrom, kao što će biti na Sudnjem danu, ali kažnjava vodom. Moguće je da se ne bi kaznile i biljke i drugi živi sistemi koji mogu preživjeti vodu, ali ne i vatru koja sve pretvara u prah.
 U nastavku govora o Musau, a.s., govori se o sudbini njegovog naroda iz koje se mogu uzeti stotine pouka. Uzmimo za primjer 145. ajet u kojem Allah kaže Musau da uzme ploče, objavu, ,,svom snagom“. To je poruka i nama da se objava odnosno vjera uzima svom snagom i čuva se. Bit ćemo u prilici zbog posla, prijatelja i sl. da mijenjamo svoju vjeru, njene principe, ali treba ostati čvrst i nepokolebljiv. Kako biti čvrst i nepokolebljiv bez obzira na iskušenje?
 Neka nam primjer budu čarobnjaci koji se spominju na početku priče o Musau. Prihvatili su vjeru i pali na sedždu. Faraon im je prijetio, ali ostali su čvrsto pri svojoj odluci. Stoga, sedžda je ta koja nas osnažuje i čini čvrstim i jakim. Upravo sedždom, sedždei tilavetom, završava ova sura, odnosno ko god čita ovu suru na kraju mora pasti na sedždu.
 U suri El-Enfal (Plijen) nalazi se 26. ajet, o kojeg bi muslimani u BiH trebali razmišljati. U ajetu Allah poziva vjernike da se sjete i budu zahvalni što im je utočište dao i sačuvao ih kada su strepili da budu pohvatani i pobijeni, baš kao nama u posljednjoj agresiji. 

RODNA GRUDA
http://vrazici.blogger.ba
24/05/2018 15:40