beats by dre cheap

MIRUH RAMAZANA (4)


MUKABELA I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG  4. džuz

Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda, iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu. 
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a završavamo hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
 Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo' vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa nama nešto u redu nije.
3. džuz
 U ovome džuzu je spomen prvog Hrama koji je sagrađen za ljude, te ukazivanje na jedan od dokaza obaveznosti hadždža.
Važnost čvrstog držanja za Allahovo uže, jedinstvo muslimana, te pogubnost razjedinjavanja. Od temeljnih stvari i osnovnih ciljeva naše vjere koje se spominju u ovom džuzu jeste zajedništvo:  ,,Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte!'' Ali-Imran, 103. U tom smislu, Allahov Poslanik, a.s., je rekao: ,,Obavezno se drži džemata muslimana i njihovog vladara!” (Buhari i Muslim)
  U drugom dijelu sure Ali Imran centralni događaji koji se opisuju jesu bitke na Bedru i Uhudu. Jedna od pouka Bedra jeste važnost kvaliteta spram kvantiteta. Koliko puta smo bili svjedoci da se skupi mala grupa ljudi i napravi iz temelja džamiju, česmu, asfaltiraju ulicu... dok s druge strane cijeli grad, naselje ili selo, odnosno ljudi koji ne učestvuju s njima u toku života ne urede ni ulicu? Stoga, kvantitet, brojnost može biti važna, ali nije presudna. Kada se i najmanja grupa ljudi skupi, ali kvalitetna, radi dobra Uzvišeni Gospodar će pomoći tu skupinu.
  Završetak sure Ali Imran (od 190 do 200 ajeta) ima veliku vrijednost, to su deset ajeta koje je Muhammed, a.s., redovno učio i preporučio da se uče nakon buđenja iz sna, počevši od ajeta: ,,U stvaranju nebesa i zemlje i u izmjeni noći i dana su zaista znamenja za razumom obdarene; za one koji stojeći, sjedeći i ležeći Allaha spominju i o stvaranju nebesa i Zemlje razmišljaju." (Ali-Imran 190-191.)
  Aiša, r.a., kazuje: „Jedne noći je Poslanik, a.s., ustao klanjati noćni namaz, pa reče: 'O Aiša, ostavi me večeras da ibadetim mome Gospodaru.' Rekoh: ,Tako mi Allaha ja volim da sam u tvojoj blizini, a i volim ono što i ti voliš.' Ustao je, abdestio se, a zatim je počeo klanjati namaz plačući toliko da je skvasio svoje krilo, pa je nastavio plakati toliko da je skvasio zemlju pod sobom, nakon čega mu dođe Bilal r.a., da ga probudi za sabah namaz, pa kada ga zateče uplakanog reče: ,O Allahov Poslaniče, plačeš, a Allah ti je već oprostio sve prijašnje i buduće grijehe?', na šta mu Poslanik s.a.v.s., odgovori: ,Pa zar da ne budem zahvalan rob!? Večeras  mi je objavljeno par ajeta, teško li se onome ko ih bude čitao, a ne bude o njima duboko razmislio: ,Doista u stvaranju nebesa i zemlje, i smjeni noći i dana su znaci za one razumom obdarene koji Allaha spominju stojeći i sjedeći i ležeći, i razmišljaju o stvaranju nebesa i zemlje...“ (Ali Imran, 190.)
  Sura En-Nisa veoma mnogo stavlja akcenat na prava nejakih članova jednog društva poput: jetima, žena, potlačenih koji sami nisu u stanju da izbjegnu nedaće.  U ovoj suri je posebno zanimljivo da se govori o jednoj porodici, koja nosi ime po muškarcu, a  temeljna ličnost je zapravo žena, Imranova supruga. Pored nje važna ličnost u suri je i hazreti Merjem, odnosno ženski lik što nam dalje govori da bez žene, majke, supruge porodica ne može postojati te da u islamskoj tradiciji žena nije sporedna uloga već jedan od temelja porodice.
 Kada se čitaju ajeti i osobine supruge Imranove, starije žene, vidimo kao lik naše majke koja brine o svom potomstvu i hazreti Merjem, ukrašenu imanom i čednošću, kao lik naših sestara, supruga i kćerki. Nakon ove sure dolazi En-Nisa, sura koja nosi naziv Žene, i to s određenim članom  „El“ u arapskom jeziku to su određene žene, one koje čine našu porodicu i one s kojima možemo zasnivati porodicu.
 Ova sura spominje propise vezane za nasljedstvo, a podjela nasljedstva je propis kojeg Allah nije prepustio ljudima, nego se On o tome pobrinuo, da se izbjegnu međuljudski problemi koji se u većini slučajeva javljaju zbog imetka.

Literatura: Tefsir Ibni Kesir, Sahihul Buhari, Elvedin Subašić

Priredio: Nijaz Salkić

RODNA GRUDA
http://vrazici.blogger.ba
18/05/2018 19:52